In de afgelopen periode hebben we stilgestaan bij de wijze waarop we als Berséba communiceren. We kregen van diverse kanten signalen dat hier ruimte is voor verbetering. Juist in een netwerkorganisatie als de onze is een heldere communicatie van cruciaal belang! Daar gaan we graag aan werken. We hebben daarom een nieuwe website laten maken. Ook is onze huisstijl vernieuwd. Hierover leest u meer in het nieuwsbericht ‘nieuwe huisstijl en nieuwe website‘.
De nieuwe website biedt duidelijk onderscheid in de vier regio’s. Alle teksten zijn geactualiseerd. Op dit moment wordt er nog gewerkt aan diverse formulieren en documenten, zodat op korte termijn ook deze weer voor iedereen helder zijn.
Op de website worden zowel landelijke als regionale nieuwsberichten geplaatst. Om te voorkomen dat u dagelijks onze site moet bezoeken voor nieuwsberichten, ontvangt u met enige regelmaat een nieuwsbrief waarin deze nieuwsberichten zijn gebundeld. De nieuwsbrieven hebben allemaal een landelijk deel en een regionaal deel. Daarbij letten we erop dat we niet te veel ‘vakjargon’ gebruiken en dat wij onze teksten to-the-point houden. De schoolbesturen ontvangen de nieuwsbrief ook. Zo blijven ook zij op hoofdlijnen op de hoogte van de ontwikkelingen bij Berséba.
Op deze manier gaan we:
- de informatiestromen meer structuren en de hoeveelheid e-mails die u van Berséba ontvangt beperken.
- helderheid bieden in landelijk uniforme informatie en regionale specifieke informatie
- ook communiceren naar stakeholders die niet aanwezig zijn op de diverse netwerkbijeenkomsten.
Als laatste melden we dat we op LinkedIn een bedrijfspagina hebben aangemaakt voor Berséba. Met LinkedIn kunnen we nog meer gebruik maken van de digitale mogelijkheden om bijvoorbeeld goede voorbeelden te verspreiden, vacatures onder de aandacht te brengen etc.
Bedankt voor alle suggesties in de afgelopen periode! Hebt u nog meer tips: laat het ons weten via info@berseba.nl.